2014.05.19.
12:25

Írta: AlexMartin

Altea, Calpe, Moraira, Teulada

Lakóvárosunk övezetében, azzal összenőve több kis város, falu fekszik. Szabadnapjainkon és hétvégenként sorra jártuk ezeket. Felderítettük a túraútvonalak egy részét, a strandokat és még néhány látványosságot is.

Altea: eme kis faluváros volt az egyik első, amit meglátogattunk. Az óvárosba felmászva szép kilátás nyílik a tengerre. Mára az eredeti házak elé lakó és nyaralótömbök sora épült, mondjuk, ez kicsit bezavar. Talán annyi haszna azért lehet a városnak belőlük, hogy felfogják a szelet. A főtéren vagy egy szép templom (esküvő volt, úgyhogy belülről nem láttuk), egy jó fagyizó, frankó boltok, és kissé lejjebb éttermek egész garmada. Itt ebédeltünk meg egy narancsfa alatt. Meg akartam kóstolnia gyümölcsöt, de nem szedhettem róla, mert „Mit csinálsz?! Le ne merd tépni! Mindenki úgy fog nézni ránk, mint a vándorcigányokra!”

Calpe: szintén néhai kisváros. Már a rómaiak is építettek oda fürdőt és jól védhető tengeri kikötőt. Fő látványossága a nemzeti parkja, amelyben egy gigantikus szikla foglal helyet. A feléig kiépített kis úttal fel lehet jutni, majd onnan tovább saját felelősségre mászóösvényen. (Nagyon kisgyerekes családnak nem javaslom, kb 8-10 éves kortól érdemes nekiugrani. ) Végigmásztunk mindent, piknikeztünk néhány kóbormacska (kb. 12) társaságában a szikla tetején, majd lementünk strandolni egy öbölbe, amit még fentről néztünk ki. Miután bemásztunk az öbölbe, iszonyatosan tiszta vizet és helyet találtunk. Emberek által nem nagyon látogatott, így még egy kis polippal is úgy ahogy összecimbiztem a vízben.

A digitális képekből pár. Azért külön, mert nem vagyok biztos benne, hogy mind én csináltam.

Moraira, Teulada: Utóbbi kisvárosban csak a szállásunk volt, így nem sok mindenről tudok ott beszámolni. Egy zarándokút áthalad rajta, és érinti az ottani templomot. Konkrétan mért, nem sikerült kinyomoznom.
Fő célunk inkább Moraira volt. Iva strandmániája itt látszott teljesen kicsúcsosodni. Érdemes a város összes fürdőzőhelyét meglátogatni, nagyon szépek, a víz tiszta. Itt is ajánlom az eldugottabb helyek felkeresését is, főleg annak, aki nem bírja a tömeget.
Túrázóknak is ideális a hely, mi egészen Benitachellig elgyalogoltunk a tengerparti sziklákon és vízmosásokban haladó ösvényen. Ekkor fedeztem fel, hogy egy teljes pihenőrendszer (barlang, odú… stb.) van az útvonalak mentén. Egyszer visszamegyek egy nyárra HOBOnak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.