2013.05.19.
14:47

Írta: AlexMartin

A Vadkelet - Kolozsvárról Brassóba

Villámlátogatásunk volt Kolozsváron. Jöttünk, láttunk, csodálkoztunk.  Ezek után jött az újabb lecke, amit persze nem tanultunk meg a túra végéig sem. Utána továbbálltunk Brassóba egy kellemes este erejéig, hogy kipihenten lenyomjuk a túra leghosszabb stoppolását Várnáig.

Tíz óra körül vakartuk össze magunkat a hosszúra nyúlt este után Henrykkel.  Elbúcsúztunk kedves szállásadóinktól, majd megindultunk egy kis városnézésre. Ez a csomagunkkal a nyakunkba nem volt feltétlenül könnyű, de megérte.

A Főteret és Mátyás király lovas szobrát éppen renoválták. A Szent Mihály templomban zajlott a mise, így oda sem jutottunk be. Bénák voltunk mi? Cserébe láttunk hihetetlen mennyiségű Romulus és Remus szobrot, valamint emlékeket az ókori Róma történelméből.  Úgy nagyjából délután egyig bolyongtunk a városban, megreggeliztünk, adtunk a hajléktalanoknak is ételt, majd megindultuk stopot fogni.

A Szent-Mihály templom és Mátyás király lovas szobra

Mátyás király lovas szobra

Emlékek a római korból (AVE CÉZÁR VAVAN)

Kolozsvári utcarészletek

img406.jpg img407.jpg

IMG_6064 copy.jpg

img416.jpg img417.jpg

Mivel a táskáinkat hülye fejjel nem hagytuk a szállásadóinknál, így azokkal a nyakunkban haladtunk el éjjeli nyugvóhelyünk mellett. Legalább megvolt a napi edzés. Emellé még két kilométerrel feljebb álltunk neki stoppolni, mint hogy tanácsolták a srácok. Három órán átlengettük a táblát és az ujjunkat, semmi. Gondoltuk, akkor irány a pályaudvar és vonatra szállunk. Útközben azért megpróbáltunk az ajánlott helyen is fuvart fogni, és lám, tíz perccel később útban voltunk Brassó felé. Egy nem túl szimpi román pasas vett fel minket. Én elöl ültem, Henryk meg hátul a raktérben a sörös rekeszeken. A pasi minden templomnál keresztet vetett, majd amikor megálltunk Brassóban, akkor közölte, hogy ”Change Mony!” Ötven lejről indult az alku, végül hat eurót adtunk neki összesen. Ezzel jól jártunk. Azzal már kevésbé, hogy út közben kicsúszott a zsebemből a telefonom, ami a kocsiban maradt. Felhívni nem tudtuk, szóval azt buktam. A nap tanulságai megvoltak. Először is, hallgass a helyiekre, másodszor, tisztázd a stop árát, harmadszor, értékesebb cuccot csak övtáskában vagy zárható zsebben tárolj.

Mindezek ellenére viszonylag jókedvűen elmentünk a hostelünkbe. Gyors vacsi és  on-lie lejelentkezés után megismerkedtünk egy magyar lánnyal, aki a francia barátjával volt nyaralókörúton. Nem túl későn tértünk nyugovóra, mivel másnap várt ránk egy hosszú szakasz egészen Várnáig.

Szólj hozzá!

Címkék: Utazás Kolozsvár Erdély Kelet-Európa Autóstopp Vadkelet túra

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.