2013.08.09.
01:55

Írta: AlexMartin

A Vadkelet - Shumen III.

Ami kimaradt az a Tiszti Klub és Kossuth szálláshelye, ami ma múzeumként üzemel, és a Wikipédia szerint elég jó együttműködési programja van a Nemzetivel. Cserébe láttuk, ha csak kívülről is a Katonai Akadémiát, ahol Krasi édesapja kiképzőtiszt volt. Sajnos két évvel a nyugdíja előtt átszervezték a hadsereget, őt kiszervezték, és így most kénytelen újabb x évet ráhúzni a szolgálati idejére egy gyárban, hogy tényleg nyugdíjas lehessen. (Ismerős a sztori valahonnan?)

Az őrült szomszéd párnagyűjteménye

Az alsó szomszéd macskája

A strand ruhaszárítás miatt zárva (Kelet - európai látkép. Rálátás a ház udvarára Krasiék erkélyéről)

A látnivalók mellett a legnagyobb élményt nekünk a vendéglátás milyensége és minősége jelentette. Barátosnénk nem éppen a felső tízezer szülötte, ennek ellenére képeslapot nem vehettünk magunknak. (Tényleg nem hagyták kifizetni a római kőtárban.) A család nemzeti ünnepé nyilvánította az ottlétünket. A két nap két éjszaka alatt konkrétan annyit ettünk és ittunk, hogy nem tértünk magunkhoz.  Vasárnap, amikor hagyományosan a bolgár családok este sopszka salátát esznek és mellé rakyát isznak, az volt a legdurvább. Már éppen elpilledtünk, amikor Krasi felemlegette, hogy eredetileg ez volt a terv. Mi próbáltunk szabadkozni, de addigra az anyukája egy tornádó sebességével robbant be a konyhába, a ház ura pedig kiadta a lányoknak a parancsot a terítésre. Fél óra múlva terülj – terülj asztalkám volt sült hússal, sopszka salátával, rakyával, sörrel, borral. A vacsora végén Krasi apukája megkínált minket szivargyűjteményének egy-egy darabjával egy jó füstölés erejéig.  Annyit ettünk és ittunk, hogy még napokig nem tértek magukhoz a beleim, pláne, hogy másnap éjjel Várnán a nyári influenza ment át rajtam.  A reggeli induláskor még elláttak minket útravalóval, jókívánságokkal, házi főzésű rakyával (fejenként egy-egy lapos üveggel, ami aztán Krakkó felé nagyon jól jött) és még egy-egy szivarral.

Terülj, terülj asztalkám!

Így indultunk vissza Várnára. Tele élményekkel, tele hassal, mai napig tartó hálával, és a reménnyel, hogy egyszer mindezt viszonozni tudjuk.

A visszaúton várna felé

Másnap újból bepakoltuk a hátizsákot, én ettem némi immódiumot az éjszakai hasmenésre (lád a Vad-Kelet, Várna bejegyzés alatt), és útnak eredjünk a Fekete – tenger gyöngyszemére, Odessára.

Vége a Shumen fejezetnek.

Szólj hozzá!

Címkék: Bulgária Kelet-Európa Autóstopp Vadkelet túra Shumen

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.